Pamiątkowe serce - tutorial

08:59

Hej Hej [dblpt])
Przybywam dziś z foto kursem na pamiątkowe serducho. 
Akurat to dzisiejsze przygotowałam z okazji ślubu mojej przyjaciółki.


Do jego przygotowania potrzebne będą:
- drewniana ozdoba – u mnie serce
- gesso i pasta strukturalna
- maska
- mgiełki, farby wodne( generalnie coś nada sercu kolor), tusz splash
- ozdoby: papier, zdjęcie, grafika, stempel, kryształki –  czyli to czym akurat macie ochotę ozdobić serducho
- papier ścierny, klej, pistolet z klejem na gorąco, nożyczki, pędzel, gąbka (u mnie najzwyklejsza do mycia naczyń), piankowa taśma dystansowa lub ewentualnie gruba tektura, na której podklejone będą ozdoby, nagrzewnica lub suszarka.


Zaczynamy!
1. Surowe serducho przecieram papierem ściernym. Następnie przy pomocy pędzla maluję gesso (obie strony oraz brzeg), suszę i ponownie przecieram papierem ściernym.

2. Przy pomocy gąbki tapuję całe serducho wcześniej użytym gesso i suszę.


3. Nakładam pastę strukturalną przez maskę – ja głównie przy brzegach, bo środkowa część serca po obu stronach będzie całkowicie przykryta ozdobami. Suszę.


4. Tak przygotowane serce schlapuję wodą (ja mam atomizerek z pompką, ale równie dobrze można użyć zamoczonego pędzla) i psikam mgiełkami, albo – tak jak na zdjęciu, używam color duo, które daje fajne przejścia kolorów. Suszę naniesione farbki i czynność powtarzam z drugiej strony serducha.



5. Następnie przechodzę do brzegu (grzbietu) serca. Na podkładce tekturowej rozrabiam odrobinę farby, którą koloruje serducho i przy pomocy pędzla maluję grzbiet. Suszę.


6. Poprawiam jeszcze kilkukrotnie wcześniejsze farbowanie i dokładnie suszę całość.


Na tym etapie moje serce wygląda tak:


7. Przygotowuję dodatki – dobieram i wycinam, i ‘na sucho’, czyli bez klejenia rozplanowuję ich ułożenie na serduchu. Ja wybrałam pokolorowany przez mnie stempelek z zakochana parą, kilka gotowych napisów oraz kwiatek.


8. Poszczególne elementy podklejam piankową taśmą dystansową i przyklejam do serca. Taśmę lekko smaruję klejem, dzięki czemu po przyłożeniu do serca można spokojnie wyrównać ułożenie przyklejanego elementu.


9. Pomalutku serce zaczyna się wypełniać [dblpt])



10. Przyklejam wszystkie zaplanowane elementy, po za kwiatkiem, i zabieram się za druga stronę..


...ta będzie skromniejsza, bo najważniejsze są życzenia - przyklejam wszystkie elementy.


11. Wracam do pierwszej strony. Tu, przy pomocy kleju na gorąco, przyklejam foamiranowy kwiatek. Jeśli zrezygnujecie z kwiatka lub wybierzecie papierowy, to klej na gorąco będzie Wam nie potrzebny.


12. Teraz zostaje wykończenie: na głównej stronie doklejam papierowego motylka i kryształki, a po stronie z życzeniami dwa malutkie serduszka.



13. Na koniec troszkę chlapania. Kawałkiem papieru przykrywam zakochaną parę i przy pomocy patyczka do szaszłyków chlapie po serduchu. Następnie suszę i chlapię miętową mgiełką.



Czynność powtarzam po drugiej stronie, wcześniej kawałkiem papieru przykrywam życzenia.


14. Serducho jest gotowe.





Polecam Wam przygotowanie tego typu pamiątki – czy to dla kogoś czy po prostu dla siebie, np. z ulubionym zdjęciem. W sklepie znajdziecie duży wybór drewienek o przeróżnych kształtach – zapraszam! [dblpt])


WYKORZYSTANE MATERIAŁY:

Pozdrawiam
Karolina

You Might Also Like

2 komentarze

Facebook

EKO-DECO